Elvárjuk-e magunktól is azt, amit az álláskeresőktől várunk?

Az jutott eszembe, milyen sok cikk szól arról, hogy az álláskeresőknek kreatívnak kell lenniük. Ki kell tűnniük a tömegből, mert egy sablonos CV-re, motivációs levélre a HR-esek többsége csak csóválja a fejét. De mi a helyzet velünk? Mennyire írunk kreatív álláshirdetéseket?
hr spec_smallNemrég meghirdettem egy HR-es pozíciót. A szóban forgó hirdetésről én inkább csak azt mondtam volna, hogy egyedi és érdekes, de több toborzási szakember is azt mondta, hogy olyan cégnél szeretne dolgozni, ahol hasonlóan kreatív megoldásokra lenne lehetősége. Ott, ahol most vannak, ilyeneket nem engedélyeznek.

Vajon miért nem lehet néhány fotóval feldobni egy álláshirdetés kinézetét, és egy kis csavart vinni a szövegbe, hogy jópofa és egyedi legyen?

Megnéztem pár hazai állásportál hirdetéseit, és úgy tűnt, még mindig nem valami rózsás a helyzet.

Jó hír, hogy a vizualitásban van némi előrelépés: egyre több cég használ sajátos designt a hirdetéseihez, bár még mindig nem ezek vannak töbsségben.

Ami a szöveget illeti, kevés egyedi megoldást láttam. Még mindig a „Feladatok” és „Követelmények” egyoldalú és unalmas kettőssége a jellemző. Az egyik hirdetésben a „Követelmények” szekciót még egy „Egyéb követelmények” felsorolás is követte. Gondolom, ez nem sok embert motivált arra, hogy beküldje az önéletrajzát.

Szerintem egy hirdetés akkor jó, ha egyensúlyban van a munkáltatói és a pályázói oldal. Ha nem csak a munkáltatói elvárások szerepelnek benne, hanem az is, hogy mit kap cserébe az, akit felvesznek. Ez a „what’s in it for you” rész, amit tény és való, nem könnyű megfogalmazni.

A profi állásportálos hirdetés non plusz ultrája nálam az, amikor az „amit kínálunk” rovat ugyanannyi bullet point-ból áll, mint az elvárások, a szövegben pedig a „nemzetközi munkakörnyezetnél” és „versenyképes jövedelemnél” egyedibb gondolatok is szerepelnek.
Continental_small_jpgHogy jó példát is mondjak a kreativitásra: kifejezetten tetszett egy Continentalos hirdetés fejléce: „Are you auto-motivated? Welcome!” – és mindez egy jópofa kisautóval illusztrálva, cégbrandingelt design-al.

A Continental persze az átlagnál könnyebb helyzetben van, csakúgy, mint én. Egy autóról vagy mobil játékról egyszerű vizuális élményt kreálni. Ez azonban mégsem jelent kibúvót, hiszen figyelemfelkeltést, egyediséget nem csak a termékről készült képekkel lehet elérni.

Időnként persze vannak nagyon ügyes, nagyon kreatív megoldások. Olyanok is, amik nem csak a vizualitás vagy a szöveg szintjén kreatívak, hanem koncepciójukban is.

Ha találkoztál már ilyennel, kérlek küldd el nekem!

7 Shares

Kommentek