Felhígult a LinkedIn hírfolyam

Bemutató4Reggelente egyre kevesebb időt töltök a LinkedIn hírfolyamom előtt. Régebben biztos pont volt a hétköznapok indításában: megnéztem, hogy a többi HR-es milyen szakmai cikkeket ajánl, milyen csoport hozzászólások történtek, ki milyen állást hirdet, ki hol helyezkedett el.

Aztán ahogy telt az idő, egyre kevesebb ismerősöm kommentált a csoportokban, egy-két korábban élő társalgás teljesen el is halt. A hírfolyamom pedig egyre több érdektelen tartalommal telik meg. “Ez meg hogy kerül ide?!” kérdezem magamban egyre gyakrabban.

A LinkedIn hírfolyamom felhígult. A bűnösök listája itt következik:

Matematikai feladványok

Hihetetlen, de egyre több van belőlük. A felhasználók többsége pedig úgy tűnik, harap rá, mert rengetegen próbálkoznak a megoldással, sőt, tovább is osztják a feladványt.

 

matematikai feladvány_01
Könyörgöm, valaki fejtse már meg!

Motivációs idézetek

A Facebookon szoktam idézeteket lájkolni, de a LinkedInen nem érzem ennek a helyét. A legjobb, amikor bedob valaki egy idézetet, majd azt jó sokan lájkolják, pár perccel később pedig sajátjukként is kiposztolják. Egy-egy bölcsesség lecsengése így akár hetekbe is telhet.

idézet_01
Igyekszem nyugodt maradni 🙂
ceo idézet_01
Ugye Te is találkoztál ezzel?

Lájk gyűjtés

Régebben volt divat, mára már kevesebb ilyet látok. „Ha látod ezt a posztot, lájkold” – kérték sokan ismerőseiket, hogy ezzel teszteljék le kapcsolati hálójuk nagyságát. (Vagy ki tudja miért.)

Személyiségtipológia és jóslás

„Ha megmondod, melyik 3 szót olvasod ki legelőször a betűmátrixból, megtudhatod, mi jellemző leginkább a személyiségedre.” Játékos és érdekes, de biztos, hogy ennek a LinkedInen a helye? Egy másik verzió ugyanezen logika alapján a 2014-es éved fontos jellemzőit mondja meg.

személyiség_01
Biztos tippek 2014-re

A kedvencem viszont mégis ez:  „Mondd meg, hány éves vagy, és megmondom, mekkora szerencsében lesz részed.” Ez a poszt múlt héten 14234 kommentnél tartott, ennyi ember vette komolyan a felhívást.

jósláslinkedIn_01
Szerencse jóslás

Profil képek lájkolása

Ha valaki lecseréli a profil képét, azt a hírfolyamban lájkolni is lehet. Míg a Facebookon egy kép lájkolása természetes, üzleti környezetben ennek még nem igazán érzem a lényegét.

Téves gratulációk

Amikor módosítasz a jelenlegi munkakörödön, a rendszer erről úgy ad hírt, mintha új állásod lenne. Felkér, hogy gratulálj az illetőnek, de sokszor ez téves riasztásnak bizonyul, mert valós munkahelyváltás nem történt, csak némi profil igazítás.

téves gratuláció_01
A hírfolyamban megjelenő felhívás gratulációra
téves gratuláció2
A profil, amely nem mutat állásváltást

Facebook posztok

Egyre több Facebookos tartalom (főleg a vicces képek) jelenik meg egy kis fáziskéséssel a LinkedInen. Amit hétfőn a Facebook hírfolyamomon látok, kedden már a LinkedIn falamon is könnyen felbukkanhat.

floppy_FB_02
Facebook poszt
floppy_01
LinkedIn poszt ugyanazon a napon

 

Bulvár cikkek

Az „Influencer” cikkek bevezetésével feltehetően a szakmai színvonal emelése volta cél, de kétlem, hogy ezt elérték. A kedvencem a „Miért nincs szükség HR osztályra” című cikk volt. Értem én a provokálást, de csak akkor tartom értékesnek, ha szakmai tartalom is van mögötte.  A lájkok száma a mai napon 5660, kommentek száma 3618. Pár nap múlva megjelent egy „ellencikk”, ami a HR védelmébe kelt, bulvár fordulatok nélkül. Nem is kapott nagy figyelmet, 1191-en lájkolták és 273-an szóltak hozzá.

no longer need
Bulvár
we do need
Szakmai

 

Így eshet meg az, hogy reggelente több időt töltök a Facebookon, mint a LinkedInen. Na, nem az ismerősök fotóinak böngészésével, hanem szakmai cikkek olvasásával. A Facebook egyfajta RSS olvasóvá vált, ahol kedvemre válogathatok azoknak az üzleti oldalaknak a híreiből, amelyeket korábban lájkoltam. Kevesebb scrollozás, több hasznos tartalom.

Biztos vagyok benne, hogy a „Facebookozás” HR szakmai szempontból még egy jó ideg nem váltja fel a „LinkedInezést”. A LinkedIn önéletrajzi adatbázis jellege ugyanis egyelőre verhetetlen, de soha nem lehet tudni, mit hoz a jövő.

A szakmai aktualitások és üzleti kapcsolatépítés viszont olyan területek, ahol a LinkedIn felhígulásával a Facebook egyre nagyobb teret nyerhet.

14 Shares

Kommentek